af Henrik Bondtofte | jun 27, 2023 | Hastighedsoptimering, SEO
Du har nok allerede hørt om First Input Delay (FID), Largest Contentful Paint (LCP) og Cumulative Layout Shift (CLS), men det er ikke sikkert, du har hørt om INP? INP kommer til at overtage for FID i Googles Core Web Vitals målinger, men hvad er INP og hvorfor skal...
af Henrik Bondtofte | jun 12, 2023 | On-page SEO, SEO, Teknisk SEO
Der er mange fordele, ved korrekt formatering af dine URLs og filer. Det kan hjælpe søgemaskiner med at forstå, hvad en bestemt side omhandler, herudover gør det en URL betydeligt mere tiltalende for en bruger, der møder den i søgeresultaterne. Ved korrekt navngivning...
af Henrik Bondtofte | jun 7, 2023 | SEO, Teknisk SEO
Hvis du kan tilgå enhver webadresse på din hjemmeside, uanset om du tilføjer en skråstreg til slut på URL’en eller fjerner den, og uden at du bliver omdirigeret, så er der en potentiel risiko for dit websites synlighed, det kan nemlig føre til store mængder...
af Henrik Bondtofte | maj 23, 2023 | On-page SEO, SEO
Det er meget normalt, at mange sider delvist er optimeret imod et udtryk eller indeholder samme udtryk (søgeord/søgefrase) som en anden side. Når dette er tilfældet, vælger Google en enkelt eller flere sider at vise på en søgning på det pågældende søgeord. Laver...
af Henrik Bondtofte | apr 24, 2023 | Interne links, SEO, Teknisk SEO
Ankertekster er vigtige for både brugere og søgemaskiner. De bruges til at navigere internt på dit website og til at linke til andre hjemmesider. Når du linker til en anden hjemmeside fra din egen hjemmeside, skal ankerteksten fortælle brugeren og søgemaskinerne, hvad...
af Henrik Bondtofte | apr 18, 2023 | Interne links, SEO, Struktureret data, Teknisk SEO
En brødkrumme er en lille tekststi, som oftest befinder sig i toppen af en side. Stien indikerer, hvor brugeren befinder sig på websitet, så brugeren altid kan finde tilbage – ligesom man kender det fra fortællingen om Hans og Grethe, der smed brødkrummer ud som en...
af Henrik Bondtofte | feb 3, 2023 | Google algoritme opdateringer, SEO, Søgemaskiner
Google’s Payday Loan-algoritme, også kendt som Google’s Spam-algoritme, har et snævert fokus på at bekæmpe spammere, der målrettet arbejder med højprofitable søgeord som “viagra”, “mobiltelefoner”, “lån” og...
af Henrik Bondtofte | jun 8, 2022 | SEO
En efterhånden aldrende taktik, men en taktik der stadig virker, er opkøb af gamle domæner med allerede eksisterende linkhistorik, med den hensigt, at bruge platformen til at linke til andre sider og derigennem forbedre placeringer i søgeresultaterne. At arbejde med...
af Henrik Bondtofte | jun 2, 2022 | Linkbuilding, SEO
Du kender helt sikkert devisen om, at du kun får overført linkværdi, af det første link i en artikel til dit website, ikke sandt? Der er noget om snakken, men der findes en lille finte, der gør det muligt at få overført næsten dobbelt så meget linkværdi til en...
af Henrik Bondtofte | apr 25, 2022 | Indeksering, SEO, Teknisk SEO
Skifter du billeder ud på et stort website, kan der gå meget lang tid, før Google har opfanget alle disse ændringer for dine billeder, og før disse ændringer kan ses i eksempelvis SERPs. Googlebot crawler altså almindelige HTML-sider langt hurtigere, end de crawler...
af Henrik Bondtofte | mar 28, 2022 | Linkbuilding, SEO
Hvis du linker til et andet website, og det linker til dig så anbefaler i hinanden. En praksis man også kalder for gensidigt linkbytte, hvis det altså sker på baggrund af en aftale, og ikke ved en tilfældighed, som naturligvis også kan forekomme. Tilbage i tiden, var...
af Henrik Bondtofte | mar 10, 2022 | SEO, Teknisk SEO
Hvis man inden for teknisk SEO skal pege på, hvor anbefalingerne har ændret sig mest, og hvor uenighederne har været størst, vil et godt bud være emnet om opdeling af lange sider og deres indflydelse på synligheden i de organiske søgeresultater. Er du ikke typen der...
af Henrik Bondtofte | mar 3, 2022 | SEO, Teknisk SEO
I januar 2022, udgav Google en video under deres #AskGoogleBot-serie på YouTube, hvor John Mueller behandlede emnet større URL-ændringer, med særligt fokus på komplet migration. Her bekræftede han det faktum, at det er en stor opgave for Googlebot at forstå, følge og...
af Henrik Bondtofte | feb 24, 2022 | SEO, Teknisk SEO
Sideoplevelse er siden den 22. februar, blevet en ranking faktor i Googles organiske søgeresultater – Udrulningen er dog stadig i gang. Derfor valgte Google også d. 17 februar, at udgive en desktop version af sideoplevelse (Page Experience) rapporten i Search...
af Henrik Bondtofte | feb 8, 2022 | SEO, Struktureret data, Teknisk SEO
Du har med stor sandsynlighed allerede stiftet bekendtskab med FAQ-udvidelser i søgeresultaterne. FAQ står for Frequently Asked Questions, og afspejler dermed brugernes behov og spørgsmål. Disse vises nede under de organiske resultater, for de sider der har udarbejdet...
Side 5 af 13. - « Første«...4567...10...»Sidste »