af Henrik Bondtofte | nov 14, 2016 | SEO, Søgemaskiner, Teknisk SEO
Desktop search eller søgninger fra computer har altid været størst i Google, og derfor har Googles primære interesse også været at sortere og rangere sider ud fra en vurdering af desktop versionen af en hjemmeside. For et par år siden skete det så endelig; antallet af...
af Henrik Bondtofte | aug 26, 2016 | SEO, Søgemaskiner, Teknisk SEO
Siden August 2014, har Google i stigende grad, forsøgt at få webmastere til at tage skiftet fra http til https og det går tilsyneladende ikke lige så hurtigt, som Google måske havde forventet. For at speede tingene op, har Google lavet nogle fundamentale ændringer i...
af Henrik Bondtofte | aug 19, 2016 | SEO
Det er ikke længere nødvendigt at have en unik tanke eller en original idé for at få succes med indhold på internettet, du kan blot bruge eller bygge videre på andres, som indholdskurator. Content curation eller kuratering af indhold, som det nok bedst oversættes til...
af Henrik Bondtofte | aug 10, 2016 | Google algoritme opdateringer, SEO
Google Phantom er en af de største Google opdateringer, den har intet navn og er derfor blevet døbt Phantom. Phantom minder på mange områder om Googles Panda-opdatering, men alligevel er den meget anderledes. Begge opdateringer forsøger at belønne sider af høj...
af Sasa Kovacevic | jul 5, 2016 | Klikbaseret annoncering
Google AdWords indeholder en række remarketing-funktioner, der giver dig mulighed for virkelig at målrette dine remarketing-annoncer og finde flere kundeemner, der deler de samme demografiske egenskaber som f.eks. dem, der er tilmeldt dit nyhedsbrev. Næsten alle som...
af Henrik Bondtofte | jul 4, 2016 | Linkbuilding, SEO, Søgemaskiner
Hvis du vil have gode placeringer i søgeresultaterne, er links den vigtigste faktor. Arbejdet med at skaffe links kaldes linkbuilding og denne disciplin har ændret sig meget de sidste par år. Arbejdet med links vil ændre sig mindst lige så meget de kommende år. Læs...
af Henrik Bondtofte | mar 14, 2016 | Linkbuilding, SEO, Søgemaskiner
Det har længe været et kendt faktum, at Google ønsker at man gør brug af nofollow-tagget på udgående links, når der er tale om sponsoreret indhold og når der linkes til en virksomhed, producent eller forhandler, som har tilsendt en blogger et produkt. Det er dog de...
af Henrik Bondtofte | jan 22, 2016 | Google algoritme opdateringer, SEO, Søgemaskiner
I forbindelse med de store rystelser i søgeresultaterne, hen over weekenden, er der blevet spekuleret meget i, hvad de skyldtes. Der har været talt om den længe ventede hyper penguin eller måske en Panda-opdatering. Det viste sig ”bare” at være en almindelig større...
af Henrik Bondtofte | jan 12, 2016 | SEO, Søgemaskiner
Tilbage i november sidste år var jeg til Digital Markedsføring 2015 i Holstebro. Det er Danmarks største online-marketing begivenhed, og det er altid super spændende at være en del af. I år, som nu er sidste år, blev jeg bedt om at snakke om SEO nu og i fremtiden, og...
af Henrik Bondtofte | dec 8, 2015 | SEO, Søgemaskiner, Teknisk SEO
Et Content Delivery Network er en rigtig smart måde at servere dine billeder hurtigt og sikkert til dine brugere uden at belaste din egen server for meget. CDN kan således sikre, at websitet loader hurtigere over for brugerne, men det kan også skabe problemer med...
af Henrik Bondtofte | okt 8, 2015 | Linkbuilding, SEO
Formålet med linkbuilding er at hæve dine placeringer i søgeresultaterne. At få links fra allerede eksisterende relationer er en af de suverænt nemmeste metoder til at skaffe gode indgående links – men alligevel er der forbløffende få der udnytter de åbenlyse...
af Henrik Bondtofte | sep 30, 2015 | On-page SEO, SEO
De fleste ved, at headers, fed og kursiv er indikatorer for, at noget er vigtigt, og at søgemaskinerne skeler til dette. Derfor bliver det også altid anbefalet at køre med korrekte headers og at implementere sine vigtigste søgeord heri. Og det giver da også mening i...
af Henrik Bondtofte | sep 15, 2015 | SEO, Søgemaskiner, Teknisk SEO
Hreflang blev introduceret tilbage i 2011 og var et kærkomment tiltag, der gjorde arbejdet med flersprogs-websites langt nemmere og mere håndterbart. Hreflang-tagget fortæller Google, hvilken land/region og sprog du bruger på en side, så søgemaskinerne kan præsentere...
af Henrik Bondtofte | sep 3, 2015 | Linkbuilding, SEO
Du er sandsynligvis flere gange faldet over hjemmesider, der linker til sider, der minder om din, og hvor du tænker, at dit link også hører til. Men hvordan vurderer du, om det overhovedet kan betale sig, eller om du helt skal holde dig væk? Der er en række faktorer,...
af Henrik Bondtofte | aug 31, 2015 | SEO, Søgemaskiner, Teknisk SEO
Der kan være mange årsager til, at man ikke ønsker at en specifik side, mappe eller fil på ens website bliver indekseret i Google. I dette indlæg forklarer jeg, hvilke muligheder du har, og hvad du kan gøre, hvis uheldet allerede har været ude, og du har fået noget...
Side 9 af 13. - « Første«...891011...»Sidste »