SEO artikler
Vil du lære om SEO? Så er det her du skal læse med! Konkrete og lavpraktiske råd omkring SEO, baseret på egen erfaring, læs med her og nå nye højder med dit website!
Forventinger og tendenser: Sådan opnår du succes i søgeresultaterne i 2017
2016 har været et turbulent år i forhold til arbejdet med søgemaskinerne. Kravene til onlinebaseret forretning bliver højere og højere, og det vil fortsætte ind i 2017. For vi nærmer os jo med hastige skridt det nye år, og i den forbindelse kommer her mine bud på,...
Det nye mobilformat i Google: Accellerated Mobile Pages ⚡
AMP står for ’Accelerated Mobile Pages’. AMP er startet af Google som et fælles projekt mellem Google, Twitter, Wordpress og NY Times mfl., i et forsøg på at gøre det mobile web hurtigere og mere brugervenligt. Præmisserne for AMP er som følger: At lave hurtige...
Varians i søgeresultaterne – QDD (Query Deserves Diversification)
Har du nogensinde overvejet, hvordan det kan være, at du stort set altid kan finde det, du søger efter, når du indtaster en søgeforespørgsel? Og har du nogle gange undret dig over, at ikke alle resultaterne i et søgeresultat ser ud til at tilfredsstille din søgen,...
Mobile-first indekset rulles stille ud
Desktop search eller søgninger fra computer har altid været størst i Google, og derfor har Googles primære interesse også været at sortere og rangere sider ud fra en vurdering af desktop versionen af en hjemmeside. For et par år siden skete det så endelig; antallet af...
Alle 3xx Redirects overfører nu fuld PageRank (Linkpopularitet) ved migrering til https
Siden August 2014, har Google i stigende grad, forsøgt at få webmastere til at tage skiftet fra http til https og det går tilsyneladende ikke lige så hurtigt, som Google måske havde forventet. For at speede tingene op, har Google lavet nogle fundamentale ændringer i...
Kuratering af indhold – Content Curation
Det er ikke længere nødvendigt at have en unik tanke eller en original idé for at få succes med indhold på internettet, du kan blot bruge eller bygge videre på andres, som indholdskurator. Content curation eller kuratering af indhold, som det nok bedst oversættes til...
Googles Phantom opdatering
Google Phantom er en af de største Google opdateringer, den har intet navn og er derfor blevet døbt Phantom. Phantom minder på mange områder om Googles Panda-opdatering, men alligevel er den meget anderledes. Begge opdateringer forsøger at belønne sider af høj...
Google & links – nu og i fremtiden
Hvis du vil have gode placeringer i søgeresultaterne, er links den vigtigste faktor. Arbejdet med at skaffe links kaldes linkbuilding og denne disciplin har ændret sig meget de sidste par år. Arbejdet med links vil ændre sig mindst lige så meget de kommende år. Læs...
Google ude efter bloggere og deres sponsorer
Det har længe været et kendt faktum, at Google ønsker at man gør brug af nofollow-tagget på udgående links, når der er tale om sponsoreret indhold og når der linkes til en virksomhed, producent eller forhandler, som har tilsendt en blogger et produkt. Det er dog de...
Google Panda – Alt det nye og spændende!
I forbindelse med de store rystelser i søgeresultaterne, hen over weekenden, er der blevet spekuleret meget i, hvad de skyldtes. Der har været talt om den længe ventede hyper penguin eller måske en Panda-opdatering. Det viste sig ”bare” at være en almindelig større...