SEO artikler
Vil du lære om SEO? Så er det her du skal læse med! Konkrete og lavpraktiske råd omkring SEO, baseret på egen erfaring, læs med her og nå nye højder med dit website!
Hvad har vi lært om links og linkbuilding fra Google-lækket?
Du har helt sikkert hørt det: der er blevet lækket en stor mængde informationer fra Google, som også indeholder informationer fra det organiske Google. Her får vi et indblik i de mekanismer, der ligger bag PageRank og andre linkrelaterede faktorer, der påvirker et...
Sådan bruger du Reverse Image Search til at opnå backlinks
Billeder spiller en vigtig rolle på Internettet, og herudover kan du udnytte dem til din fordel, blandt andet når du skal bygge backlinks. En effektiv metode er reverse image search, som kan hjælpe dig med at identificere, hvor dine billeder bliver benyttet rundt...
Stock-billeder, AI-billeder og autentiske billeder – hvad er bedst for din SEO?
Google har tidligere udtalt sig om brugen af stock-billeder i forhold til organisk ranking, men siden da er der kommet en ny form for billeder til, nemlig AI-skabte billeder. Men hvad er egentlig bedst at benytte for optimal synlighed i de organiske søgeresultater?...
Optimering af ‘People Also Ask’: Påvirk din målgruppes kunderejse fra allerførste søgning
I et forsøg på hurtigere svar på enkle spørgsmål, har funktionen ’Folk spørger også om’ eller ’People Also Ask’ vundet frem i Googles SERPs. Funktionen viser en række relaterede spørgsmål baseret på den oprindelige søgeforespørgsel. Ved at integrere PAA i din...
Produktvarianter Schema Mark up – Product Variant
I 2022 udvidede Google understøttelsen af strukturerede data til produkter, hvilket muliggjorde forbedringer af produktoplevelserne i Google Søgning. Dernæst tilføjede de i 2023 understøttelse for strukturerede data om forsendelse og returneringer, og nu er de atter i...
Hvor langt skal mit indhold være for at rangere 1 i Google?
"Hvor langt skal mit indhold være for at ranke i søgemaskiner? Hvor mange ord skal der være på siden?" Sagde ingen nogensinde, da de skulle lave en fantastisk landingsside til deres målgruppe. Alligevel er der noget om snakken, for selvom der ikke findes en gylden...
Sådan håndterer du interne 3xx URLs
Redirects af typen 3xx er et kendt fænomen for enhver, der arbejder med websites. Disse omdirigeringer, der inkluderer de velkendte 301- og 302-redirects, spiller en vigtig rolle i styringen af dit sites navigation. En 301-redirect er en permanent omdirigering, mens...
Sådan får du dine videoer ud i søgeresultaterne – Se de nye krav for visning af video i SERP
Tilbage i december sidste år (2023) lavede Google en betydelig opdatering af sine retningslinjer for indeksering og rangering af videoer i deres søgeresultater. Ændringerne er markante og adskiller sig fra tidligere best practice. Læs med her og bliv klogere på...
Googles Linkgrafer
Google har mange grafer, blandt andet shoppinggraf og en vidensgraf, men mest kendt er nok alligevel deres linkgraf. En linkgraf er en visuel repræsentation af alle de links, der findes mellem websites på Internettet, linkgrafen er altså en kortlægning af forbindelser...
Long-tail søgeord og søgefraser
Long-tail søgeord er meget specifikke søgeforespørgsler, som normalt har relativt lav søgevolumen, netop fordi de i sagens natur, er så specifikke, at de ikke udføres særligt ofte. Selvom disse søgeord søges på mindre hyppigt, udgør de tilsammen en stor del af det...