SEO artikler
Vil du lære om SEO? Så er det her du skal læse med! Konkrete og lavpraktiske råd omkring SEO, baseret på egen erfaring, læs med her og nå nye højder med dit website!
Google’s Payday-algoritme
Google's Payday Loan-algoritme, også kendt som Google's Spam-algoritme, har et snævert fokus på at bekæmpe spammere, der målrettet arbejder med højprofitable søgeord som "viagra", "mobiltelefoner", "lån" og "forbrugslån". Denne algoritme er designet til at rense op i...
Sådan får du mest muligt ud af et expired domain – Linkbuilding med udløbne domæner
En efterhånden aldrende taktik, men en taktik der stadig virker, er opkøb af gamle domæner med allerede eksisterende linkhistorik, med den hensigt, at bruge platformen til at linke til andre sider og derigennem forbedre placeringer i søgeresultaterne. At arbejde med...
Sådan får du mere linkværdi overført til en specifik side fra en enkelt artikel
Du kender helt sikkert devisen om, at du kun får overført linkværdi, af det første link i en artikel til dit website, ikke sandt? Der er noget om snakken, men der findes en lille finte, der gør det muligt at få overført næsten dobbelt så meget linkværdi til en...
Googlebot er lang tid om at genindeksere billeder
Skifter du billeder ud på et stort website, kan der gå meget lang tid, før Google har opfanget alle disse ændringer for dine billeder, og før disse ændringer kan ses i eksempelvis SERPs. Googlebot crawler altså almindelige HTML-sider langt hurtigere, end de crawler...
Gensidigt linkbytte – Hjælper det eller skader det din SEO?
Hvis du linker til et andet website, og det linker til dig så anbefaler i hinanden. En praksis man også kalder for gensidigt linkbytte, hvis det altså sker på baggrund af en aftale, og ikke ved en tilfældighed, som naturligvis også kan forekomme. Tilbage i tiden, var...
Korrekt brug af paginering ift. SEO 2022
Hvis man inden for teknisk SEO skal pege på, hvor anbefalingerne har ændret sig mest, og hvor uenighederne har været størst, vil et godt bud være emnet om opdeling af lange sider og deres indflydelse på synligheden i de organiske søgeresultater. Er du ikke typen der...
Større URL-ændringer er en udfordring for Googlebot – overvej dem nøje!
I januar 2022, udgav Google en video under deres #AskGoogleBot-serie på YouTube, hvor John Mueller behandlede emnet større URL-ændringer, med særligt fokus på komplet migration. Her bekræftede han det faktum, at det er en stor opgave for Googlebot at forstå, følge og...
Desktop, tilføjet til Sideoplevelse i Googles Search Console
Sideoplevelse er siden den 22. februar, blevet en ranking faktor i Googles organiske søgeresultater – Udrulningen er dog stadig i gang. Derfor valgte Google også d. 17 februar, at udgive en desktop version af sideoplevelse (Page Experience) rapporten i Search...
Sådan arbejder du med FAQ-Schema
Du har med stor sandsynlighed allerede stiftet bekendtskab med FAQ-udvidelser i søgeresultaterne. FAQ står for Frequently Asked Questions, og afspejler dermed brugernes behov og spørgsmål. Disse vises nede under de organiske resultater, for de sider der har udarbejdet...
Bør du benytte brugerskabt indhold på dit website? UGC (User Generated Content)
Brugergenereret indhold kan i nogle tilfælde øge synligheden af et website markant, og andre gange kan det være en benspænder, der påvirker et websites synlighed negativt. Det store spørgsmål er derfor, om du skal bruge brugergenereret indhold på dit website eller ej?...