SEO artikler
Vil du lære om SEO? Så er det her du skal læse med! Konkrete og lavpraktiske råd omkring SEO, baseret på egen erfaring, læs med her og nå nye højder med dit website!
YouTube SEO – Sådan optimerer du dine videoer til større eksponering
I denne artikel gennemgår jeg de forskellige elementer, du kan skrue på, når du vil have din video positioneret bedre i YouTubes søgeresultater. En god placering på YouTube kan også øge chancen for, at dine videoer bliver vist i de organiske resultater. YouTube er...
The return of AuthorRank? Google tilføjer anbefaling om brugen af author.URL-ejendomme for at identificere forfattere
I August 2005 indgav Google en patentansøgning ved navn ’Agent Rank’. I dette patent redegør Google-medarbejderen David Minouge for en type agenter, der benytter modtagelsen og interaktioner på indhold udarbejdet af ”agenten” til at fastslå deres position. I patentet...
Google omskriver i større stil title-tags
Driver du et website, er der en god chance for, at du allerede på nuværende tidspunkt har bidt mærke i, at Google i større stil end de plejer, er begyndt at omskrive title-tags og vise andet indhold fra din side, som fx din websides sidetitel i de organiske...
Top-5 er det nye top-10 i de organiske søgeresultatsider
De organiske resultater skrumper og skrumper - organisk synlighed kræver bedre og bedre placeringer. For et par år siden var top-7 det nye top-10 i de organiske resultater, men vi ser efterhånden, at det kun er de øverste 5 resultater, der henter organisk trafik ind....
Derfor vises dine udvidede uddrag ikke i Googles resultater
Rich snippets er udvidede uddrag baseret på mark-up code på dit website. Udvidede uddrag er en fantastisk måde at få sine resultater til at skille sig ud i søgeresultaterne, når det bliver vist ved en relevant forespørgsel. Udover at tiltrække sig større opmærksomhed,...
Search Console som placeringstjekker?
I Googles Search Console, er det muligt at se gennemsnitsplaceringer, for en given URL eller et søgeord. Nogle argumenterer for, at dette værktøj er det bedste du kan bruge til at holde øje med dine placeringer, mens andre argumenterer for det modsatte. Læs for og i...
Hvad er Largest Contentful Paint? (LCP) og hvorfor er det så vigtigt?
Går du op I dit website og dets synlighed, har du med garanti bidt mærke I at Google har introduceret ”Largest Contentful Paint” forkortet LCP, som et af deres tre ”Core Web Vitals”. De tre core web vitals, bliver deciderede rankingfaktorer i 2021. Men hvad er LCP...
Hvad er kumulativt layoutskifte? (CLS) og hvorfor er det så vigtigt?
Går du op i dit website og dets synlighed, har du med stor sandsynlighed bidt mærke i at Google har introduceret kumulativt layoutskifte forkortet CLS, som et af deres tre ”Core Web Vitals”. De tre core web vitals, bliver deciderede rankingfaktorer i januar 2021. Men...
Størrelsen betyder noget! (SEO af store websites)
Uanset hvad andre måtte sige, så har størrelsen en stor betydning. Sådan er det i hvert fald når det kommer til websites. Her er det nemlig langt fra ligegyldigt, om et site har et par enkelte URL-adresser, eller det har mange tusinde eller endda millioner. Store...
Værdien af URL-mentions vil stige (Implied links)
Links har længe været fundamentet for gode placeringer i søgemaskiner, lige siden Googles begyndelse. Dette skyldes Googles fokusering på netop links, og muligheden for igennem disse at beregne en kvalitetsscore, der kunne bruges til at skabe et retvisende hierarki af...