SEO artikler
Vil du lære om SEO? Så er det her du skal læse med! Konkrete og lavpraktiske råd omkring SEO, baseret på egen erfaring, læs med her og nå nye højder med dit website!
Såden får du indekseret nyt indhold med det samme
Publicerer du indhold, er det afgørende hurtigt at få det ud i Googles indeks, særligt hvis der er tale om nyheder. I denne artikel, lærer du hvordan du kan bygge en publiceringsbooster til dit website, der sikrer dig lynhurtig indeksering af alle artikler du udgiver....
Sådan genetablerer du tabt ekstern linkværdi uden værktøjer
Arbejdet med at bygge links, er både hårdt og tidskrævende. Derfor er det også umådeligt vigtigt, at man sikrer de indgående links, der peger ind på ens website og sørger for, at der ikke bliver lukket ned for sider, med indgående links. Bliver sider der er blevet...
Alt du skal vide om de seneste ændringer til nofollow-tagget: rel=”sponsored” og rel=”ugc”
Google har videreudviklet på den efterhånden aldrende nofollow-linkattribut og har introduceret to nye attributter der skal assistere Google i bedre at forstå naturen i den måde, der linkes på. De to nye link attributter hedder rel=”sponsored” og rel=”ugc”. Det...
Accelerer dine billeder med WebP billedformatet ⚡
Hvis du bruger Googles Pagespeed Insights til at vurdere, hvor god du er til at optimere dit website, rent hastighedsmæssigt, så er du meget sikkert stødt på begrebet WebP under forbedring af billeder. Spørgsmålet er så: hvad er WebP og kan det gøre dit website...
Lever dine landingssider op til brugernes forventninger?
Det er praktisk talt muligt at få alt til at rangere, i hvert fald i en kortere periode. Årsagen til dette skal findes i, at Google kigger på en lang række kriterier, når et website først og fremmest skal oparbejde sig igennem søgeresultaternes hierarki. Når...
Forsidens linkstyrke er ikke at finde på undersider – Overvej dine linkindkøb!
Hvis du har læst min artikel omkring antal hop til en vigtig side, kommer denne artikels argumentation og konklusion nok ikke som en overraskelse for dig. Desværre ser jeg, at rigtigt mange ikke helt forstår vigtigheden af, hvor et link placeres, i forhold til den...
Der er intet der hedder domæneautoritet, men derimod sidestyrke/sideautoritet
Hvis man følger lidt med i de mange linkkøbsgrupper, nyhedsmails, salgsopslag mv. rundt omkring online, vil man se, at et af de kriterier de fleste fokuserer mest på, er den værdi der kaldes domæneautoritet eller domænerating. Udfordringen er bare, at der i Googles...
Derfor skal du genetablere brudte indgående links (broken backlinks)
Det kan være svært og tidskrævende at arbejde med linkbuilding – en utaknemlig opgave, der i princippet aldrig stopper og som samtidig er primus motor for dit websites placeringer i Googles søgeresultater. Du er derfor selvsagt nødt til at arbejde med links, hvis du...
Søgemaskineoptimering af one-page websites
Et one page website eller en-sides websites, er blevet meget populære de sidste par år. Fra et brugermæssigt synspunkt, fungerer de ganske udmærket, så længe der ikke skal kommunikeres komplekst eller for differentieret indhold – men hvordan håndterer man egentlig...
Søgemaskiner og sociale mediers teknologiske indvirkning på spredningen af fake news
Med teknologiens udvikling og vores nye måder at forbruge nyheder på, er mængden af ”Fake news” hastigt voksende. De falske onlinenyheder spreder sig især gennem sociale medier og søgemaskiner. Konsekvensen er en truet demokratisk samtale. Heldigvis er der (måske)...