Søgemaskiner
I denne kategori, finder du alle mine blogindlæg der omhandler søgemaskiner. Artiklerne er primært baseret på hvordan du arbejder med at forbedre dine placeringer i søgemaskinerne, men du kan også finde gennemgang af nye muligheder i søgemaskinerne her. Hvad enten der er tale om Google, Bing eller en helt tredje. I Danmark benytter vi os stort set kun af Google når vi søger på Internettet, anderledes ser det ud i den store verden, men fælles for alle kontinenter er at Google bare er størst!
I Danmark sidder Google på 97.28% af søgemarkedet, hvor i mod Microsofts søgemaskine Bing har 1.3% og Yahoo sølle 0.8%. Den anonyme søgemaskine DuckDuckGo er også at finde i top 5, med en dansk markedsandel på 0.38%
En søgemaskine er i al sin enkelthed en applikation, der hjælper dets brugere med at finde frem til information. Søgemaskiner finder indhold til deres søgeindeks, igennem botter også kaldet webcrawlers, der scanner Internettet for indhold, som de finder frem til igennem hyperlinks. Googles bot hedder Googlebot, den kan du læse meget mere om her.
Fred – Googles Fred opdatering
Det 8. marts rullede endnu en ny Google opdatering ud, hvilket fik konsekvenser for mange websiteejere, der måtte se deres trafiktal falde markant over en kort periode. Det var Googles seneste opdatering ”Fred” der blev frigivet. I denne artikel, får du et indblik i...
Håndtering af PDF-filer i forhold til SEO
Et PDF-dokument kan være en rigtig god måde at præsentere data på og de gør sig især godt til salgspræsentationer, produktinformationer og ydelser. PDF-dokumenter kan dog skabe en række problemer i forhold til SEO og rent brugermæssigt, kan de også skabe problemer og...
Varians i søgeresultaterne – QDD (Query Deserves Diversification)
Har du nogensinde overvejet, hvordan det kan være, at du stort set altid kan finde det, du søger efter, når du indtaster en søgeforespørgsel? Og har du nogle gange undret dig over, at ikke alle resultaterne i et søgeresultat ser ud til at tilfredsstille din søgen,...
Mobile-first indekset rulles stille ud
Desktop search eller søgninger fra computer har altid været størst i Google, og derfor har Googles primære interesse også været at sortere og rangere sider ud fra en vurdering af desktop versionen af en hjemmeside. For et par år siden skete det så endelig; antallet af...
Alle 3xx Redirects overfører nu fuld PageRank (Linkpopularitet) ved migrering til https
Siden August 2014, har Google i stigende grad, forsøgt at få webmastere til at tage skiftet fra http til https og det går tilsyneladende ikke lige så hurtigt, som Google måske havde forventet. For at speede tingene op, har Google lavet nogle fundamentale ændringer i...
Google & links – nu og i fremtiden
Hvis du vil have gode placeringer i søgeresultaterne, er links den vigtigste faktor. Arbejdet med at skaffe links kaldes linkbuilding og denne disciplin har ændret sig meget de sidste par år. Arbejdet med links vil ændre sig mindst lige så meget de kommende år. Læs...
Google ude efter bloggere og deres sponsorer
Det har længe været et kendt faktum, at Google ønsker at man gør brug af nofollow-tagget på udgående links, når der er tale om sponsoreret indhold og når der linkes til en virksomhed, producent eller forhandler, som har tilsendt en blogger et produkt. Det er dog de...
Google Panda – Alt det nye og spændende!
I forbindelse med de store rystelser i søgeresultaterne, hen over weekenden, er der blevet spekuleret meget i, hvad de skyldtes. Der har været talt om den længe ventede hyper penguin eller måske en Panda-opdatering. Det viste sig ”bare” at være en almindelig større...
Se mit oplæg fra Digital Markedsføring 2015: Fremtidens SEO
Tilbage i november sidste år var jeg til Digital Markedsføring 2015 i Holstebro. Det er Danmarks største online-marketing begivenhed, og det er altid super spændende at være en del af. I år, som nu er sidste år, blev jeg bedt om at snakke om SEO nu og i fremtiden, og...
Billeder og CDN kan være en farlig kombination
Et Content Delivery Network er en rigtig smart måde at servere dine billeder hurtigt og sikkert til dine brugere uden at belaste din egen server for meget. CDN kan således sikre, at websitet loader hurtigere over for brugerne, men det kan også skabe problemer med...