Søgemaskiner
I denne kategori, finder du alle mine blogindlæg der omhandler søgemaskiner. Artiklerne er primært baseret på hvordan du arbejder med at forbedre dine placeringer i søgemaskinerne, men du kan også finde gennemgang af nye muligheder i søgemaskinerne her. Hvad enten der er tale om Google, Bing eller en helt tredje. I Danmark benytter vi os stort set kun af Google når vi søger på Internettet, anderledes ser det ud i den store verden, men fælles for alle kontinenter er at Google bare er størst!
I Danmark sidder Google på 97.28% af søgemarkedet, hvor i mod Microsofts søgemaskine Bing har 1.3% og Yahoo sølle 0.8%. Den anonyme søgemaskine DuckDuckGo er også at finde i top 5, med en dansk markedsandel på 0.38%
En søgemaskine er i al sin enkelthed en applikation, der hjælper dets brugere med at finde frem til information. Søgemaskiner finder indhold til deres søgeindeks, igennem botter også kaldet webcrawlers, der scanner Internettet for indhold, som de finder frem til igennem hyperlinks. Googles bot hedder Googlebot, den kan du læse meget mere om her.
Falske webshops truer julehandlen
Der er for tiden en stor mængde falske webshops at finde i Google’s søgeresultater, primært på tøjmarkedet, hvor svindlerne prøver at sælge dig eksklusive mærker som Canada Goose, Moncler, Ralph Lauren, Mulberry mv. til stærkt nedsatte priser. Det skader for det...
SEO-tekster
Der findes efterhånden en lang række udbydere af såkaldte SEO-tekster. idéen bag er at disse SEO-tekstforfattere skriver artikler som søgemaskinerne elsker, men gør de nu også det? Jeg har efterhånden slået hovedet mod muren mange gange, når jeg har modtaget en række...
Google+ lanceret – Social søgemaskine anno 2011
Der har længe været snak om Googles kommende sociale netværk, som er integreret direkte i søgemastodonten. Denne er nu blevet frigivet og et fåtal har fået invitation til at teste de nye funktioner, vi andre må væbne os med tålmodighed. Jeg har taget et kort kig på de...
Tre hurtige SEO tips
Det er efterhånden noget tid siden jeg har opdateret min blog, jeg har haft rygende travlt og arbejder sideløbende på et længere blogindlæg, men indtil det er klart har jeg lige kastet et par hurtige lørdagstips sammen som jeg håber du kan bruge. Du skjuler intet for...
Danske affiliate-sites ramt af gal Panda?
Siden januar i år har der været ting i gære på affiliate-markedet. Der har været voldsomme ændringer i SERPs, og i sidste uge blev rigtigt mange affiliate-sites ramt af et alvorligt stød. Jeg har fået flere henvendelser fra folk der er ramt, og jeg har også selv sites...
Googles farmer-update (Panda)
De sidste par uger har der været stor fokus på Googles seneste algoritmiske ændring og der er mange der har misforstået formålet med denne. Dette skyldes især at mange bureauer og konsulenter maler fanden på væggen, uden først at sætte sig ind i hvad ændringen rent...
Genoptagelse i Google
På mange forums søger desperate webmasters råd om hvordan de får deres site tilbage på Google, oftest er rådet at man skal søge om genoptagelse i Google, men der hersker en bred misforståelse for hvornår denne funktion har sin berettigelse. Du er sandsynligvis ikke...
Google kommandoer & SEO arbejde
Der findes et hav af forskellige søgekommandoer du kan benytte på Google, som kan hjælpe dig med dit SEO arbejde. I stedet for at gennemgå de enkelte kommandoer, har jeg valgt at beskrive hvordan du kan kombinere to eller flere kommandoer til at udtrække og rafinere...
Opnå forøget synlighed i søgeresultaterne
Der er kamp om pladserne på søgeresultatsiderne, men der findes flere måder at differentiere sig fra de andre resultater på en given søgning. Brug mikroformater, mikrodata og RDFa til at markere og strukturere dine data og lad Google vise stjerner, prisklasse, venner,...
Søgemaskiner og semantik
Tiderne, hvor man kunne "keyword-stuffe" sine artikler for at få anstændige rankings, er døde og begravede. I dag benytter søgemaskiner avancerede semantiske analyser for at forstå og bearbejde dit indhold. Men hvad betyder det egentlig for dig der arbejder med SEO...